O nas

Promyczek | O nas

Informacje ogólne

Nasze przedszkole istnieje 43 lata. W roku 2005 zostało przekształcone w placówkę niepubliczną i otrzymało nazwę „PROMYCZEK”
W „Promyczku” dzieci rozwijają umiejętności i zdolności realizując cele i zadania zgodnie z Nową Podstawą Programową. Nauczyciele pracują na bazie Programu Wychowania Przedszkolnego – wydawnictwa MAC Edukacja. Ponadto nauczyciele stosują nowoczesne programy, metody i formy pracy z dziećmi, dbając o ich wszechstronny ich rozwój.

  • Odimienna metoda nauki czytania według Ireny Majchrzak
  • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
  • Dziecięca matematyka wg Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej
  • Metoda „Dyscyplina bez nakazów” Agnieszki Chartanowicz
  • Metoda Edukacji przez Ruch Doroty Dziamskiej
  • Pedagogika Zabawy KLANZA

Misja przedszkola

Przedszkole dostarczy wysokiej jakości usług w zakresie kształcenia, wychowania i opieki.
Zapewni wdrażanie nowatorskiej oferty programowej i przedsięwzięć dających możliwość rozwoju dzieciom i pracownikom

Podejmie współpracę z różnorodnymi instytucjami i organizacjami lokalnymi i będzie swoje działania promowała w środowisku

Przedszkole będzie dążyło do jak najlepszego wykorzystania dostępnego zaplecza, aby zapewnić stymulujące, przyjazne i bezpieczne środowisko do realizacji wspólnych działań i celów zawartych w koncepcji.

Wizja Przedszkola

Przedszkole w swoich działaniach kieruje się ogólnie pojętym dobrem dziecka, wiedzą o jego rozwoju, potrzebach i możliwościach, poszanowaniem praw dzieci, rodziców i współpracowników, dostarczaniem pozytywnych wzorców zachowań oraz zaspakajaniem potrzeb klientów.

1. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalność statutowej

  • Przedszkole przygotowuje dziecko do życia w społeczeństwie
  • Rozbudza zaciekawienie światem, wyposaża w niezbędną wiedzę i umiejętności pozwalające osiągnąć dojrzałość szkolą i zapewnić dobry start w szkole
  • Motywuje dziecko do samodzielności w działaniach oraz zapewnia sukcesy na miarę jego możliwości
  • Rozwija zainteresowania i uzdolnienia
  • Wyrównuje deficyty rozwojowe oraz pomaga rodzicom w podejmowaniu wczesnej interwencji specjalistycznej
Podtrzymuje tożsamość narodową etniczną, językową
  • Bada postępy dziecka dla zapewnia rozwój jego umiejętności
  • Zapewnia opiekę, wychowane i uczenie się w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa

2. Procesy zachodzące w przedszkolu

  • W przedszkolu wdrożona jest oferta zajęć zawierająca nowatorskie rozwiązania i formy pracy z dzieckiem
  • Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwości realizacji własnych pasji, zainteresowań
  • W przedszkolu wdrożono system diagnozowania wiadomości, umiejętności i możliwości dzieci
  • Dzieciom udzielana jest pomoc w wyrównaniu szans edukacyjnych i rozwoju w ich własnym tempie

3. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym

  • Przedszkole współpracuje z instytucjami i organizacjami w środowisku
  • W przedszkolu wypracowane zostały zasady działania w zakresie współpracy z rodzicami i wzmacniania ich ról
  • Absolwenci przedszkola są dobrze przygotowani do dalszej edukacji
  • Działalność przedszkola promowana jest w środowisku

4. Zarządzanie przedszkolem

  • Praca nauczycieli oparta jest na realizacji wspólnych działań i celów zawartych w koncepcji pracy przedszkola
  • Nauczyciele planują działania, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy pracy
  • Dyrektor jest kreatywny i konsekwentny w działaniu, preferuje nowatorskie metody pracy z dziećmi
  • Warunki lokalowe i wyposażenie umożliwiają realizowanie przyjętych programów i projektów, sprzyjają zabawie, doświadczaniu i wypoczynkowi
  • Dyrektor prowadzi dobrą politykę kadrową

Dane adresowe

ul. Przedszkolna 1
14-100 Ostróda

Godziny otwarcia

Pn - Pt: 6:30 - 16:00
Sb: nieczynne

Dane firmowe

REGON: 281438168, NIP: 741-134-53-42
Nr konta: 82 1020 3613 0000 6002 0133 3806

Informacje ogólne

Przedszkole „Promyczek” – mieści się na ul. Przedszkolnej 1, w budynku byłego Przedszkola Miejskiego nr 7, który został wybudowany 1976 r. Lokal znajduje się w doskonałej lokalizacji. Miejsce jednocześnie jest spokojne i bezpieczne z dala od miejskiego ruchu.

To obszerny budynek o dwóch kondygnacjach, w którym znajduje się: 5 przestronnych sal dydaktycznych, doskonale oświetlonych, ciepłych, nowocześnie umeblowanych i bogato wyposażonych w pomoce edukacyjne. W salach znajdują się kąciki zabaw i zainteresowań, dostosowane do każdej grupy wiekowej. Przy każdej Sali dydaktycznej, znajdują się toalety, przystosowane dla dzieci w wieku przedszkolnym. Przedszkole wyposażone jest w sprzęt i przybory sportowe, wykorzystywane w trakcie zajęć gimnastycznych i zajęć gimnastyki korekcyjnej. Sprzęt zajmuje wyznaczone na ten cel pomieszczenie.

Lokal posiada dużą szatnię, przystosowaną dla każdego oddziału wiekowego, a parking położony na terenie posesji umożliwia bezproblemowo zaparkowanie i odprowadzenie dziecka do przedszkola. Na terenie placówki znajdują się duże zadrzewione działki, przeznaczone na place zabaw dla poszczególnych grup. Na placach zabaw znajdują się piaskownice, zjeżdżalnie, zabawkisprężynowe, drewniane auta, ścianka do zabaw kreatywnych. Sprzęt jest bezpieczny i dostosowany do wieku dzieci.

Placówka posiada dużą kuchnię z zapleczem magazynowym oraz windą. Kuchnia wyposażona jest w specjalistyczny, nowoczesny sprzęt kuchenny, dzięki któremu dzieci otrzymują smaczne i urozmaicone posiłki.

Lokal zapewnia bardzo dobre warunki na realizację innych czynności i zajęć wynikających z zadań statutowych przedszkola ze szczególnym uwzględnieniem zajęć opiekuńczo- wychowawczych, wynikających z potrzeb i zainteresowań wychowanków np. zajęcia logopedyczne, zajęcia rozwijające logiczne myślenie, nauka gry w szachy, zajęcia wspomagające rozwój indywidualny dzieci.

Nauczyciele

Kwalifikacje pracowników pedagogicznych
Dyrektor przedszkola, nauczyciel mianowany:
Dorota Czaplejewicz
Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku: Dyplom w zakresie edukacji wczesnoszkolnej z nauczaniem zintegrowanym i wychowaniem przedszkolnym.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie: Dyplom w zakresie wczesnoszkolna edukacja zintegrowana
Nauczyciel dyplomowany:
Beata Brdak
WSP Bydgoszcz: Pedagogika, WSP TWP Olsztyn Licencjat: Pedagogika wczesnoszkolna
SN Sosnowiec: Wychowanie przedszkolne
Nauczyciel mianowany:
Hanna Gadomska
Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Olsztynie
Dyplom w zakresie wczesnej edukacji
Nauczyciel mianowany:
Bożena Dziurdzia
Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Instytut Pedagogiki w Olsztynie
Dyplom w zakresie wczesnoszkolnej edukacji zintegrowanej
Nauczyciel mianowany:
Justyna Sikora
Uniwersytet w Warszawie, Dyplom w zakresie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii TWP w Olsztynie
Dyplom w zakresie: pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Dyplom w zakresie diagnostyki i terapii psychopedagogicznej
Nauczyciel mianowany:
Halina Bartnicka
SWP w Szczytnie Dyplom w zakresie wychowania przedszkolnego
Nauczyciel mianowany:
Joanna Wiadro
OSW w Olsztynie, Dyplom w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii TWP, Dyplom w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej
Nauczyciel kontraktowy:
Natalia Andrzejewska
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Dyplom w zakresie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Dyplom w zakresie terapii pedagogicznej i wspomagania rozwoju dziecka zdolnego
Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie, Dyplom w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego
Nauczyciel kontraktowy:
Kamila Zwolińska
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Społecznych, Pedagogika Opiekuńcza (licencjat)
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Społecznych, Wczesna Edukacja (studia magisterskie)
Nauczyciel początkujący:
Gizela Wszelak
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, kierunek Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych (studia licencjackie i magisterskie)
Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku, Studia podyplomowe: Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne

Pracownicy obsługi

Referent do spraw zaopatrzenia
Halina Rybińska

Pomoc kuchenna
Małgorzata Kozłowska

Kucharka
Dorota Łabuś

Szefowa kuchni
Jolanta Kryszewska

Woźna oddziałowa
Urszula Rutkowska

Woźna oddziałowa
Barbara Ociepska

Woźna oddziałowa
Iwona Motylska

Woźna oddziałowa
Anna Pirożek

Woźna oddziałowa
Katarzyna Kińska

Pomoc nauczyciela
Weronika Zajkowska

Woźny, konserwator
Robert Drzazga

Odmienna metoda nauki czytania

wg Ireny Majchrzak. Za pomocą tej metody w sposób bezstresowy wprowadzamy dzieci w tajemniczy świat pisma, począwszy od zabaw z imieniem takich jak „Znajdź swoją wizytówkę”, „Czyje to imię” , układanie swojego imienia i kolegi ze wzorem i bez wzoru, następnie prowadzenie zabawy pt. „Loteryjka literowa”, „Nazywanie świata” oraz wiele innych gier i zabaw czytelniczych. Metoda ta jest bardzo skuteczna, ponieważ dzieci podczas zabawy nieświadomie dla nichwprowadzane są w świat liter.

Metoda Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej „Wspomaganie dzieci w rozwoju do skupiania uwagi i świadomego zapamiętywania”.

Za pomocą tej metody dzieci szybko opanowują treści wierszy, a przy tym doskonale się bawią, ucząc siebie i pluszowe misie. W nauce wiersza bardzo pomaga dzieciom także ilustrowanie treści ruchem.

Metoda Doroty Dziamskiej
„Edukacja przez ruch”

jest to bardzo ciekawa i lubiana metodą przez dzieci. Jej założeniem jest wielozmysłowe uczenie,
a u podstawy działania jej jest ruch, który zapewnia odpowiednie dotlenienie mózgu, zintegrowany sposób uczenia się organizmu oraz aktywizację czterech obszarów rozwojowych dziecka: fizycznego, emocjonalnego, społecznego oraz poznawczego. Dzięki tej metodzie nauczyciele mogą kształtować sprawność ruchową i manualną dzieci poprzez bardzo interesujące prace plastyczne.

„Edukacja Matematyczna”
wg prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej

Metoda ta pozwala w atrakcyjny sposób wprowadzać dzieci w obszary matematyki. To koncepcja wspomagania rozwoju umysłowego dzieci, realizowana tak, aby zapewnić im sukcesy. Najważniejsze są osobiste doświadczenia dziecka, stanowią one budulec z którego dziecięcy umysł tworzy pojęcia i umiejętności matematyczne . W grupach dzieci 5- letnich prowadzimy dodatkowe zajęcia dla dzieci o zarysowujących się uzdolnieniach matematycznych, wyłonionych podczas badania w arkuszem diagnostycznym.

Metoda Dobrego Startu wg M. Bogdanowicz

Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną zabawę i aktywne wielozmysłowe uczenie symboli graficznych: łatwych wzorów, wzorów literopodobnych, liter i znaków matematycznych. Realizacja tego założenia odbywa się poprzez rozwijanie funkcji, które biorą udział w uczeniu się czytania i pisania (poznawczych: wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych i ruchowych) oraz ich współdziałania (integracji percepcyjno-motorycznej). Inne cele to kształtowanie lateralizacji, świadomości schematu ciała (jego części oraz lewej i prawej strony) i przestrzeni. MDS reprezentuje polisensoryczne, aktywne podejście do pracy z dziećmi. Występują w niej trzy elementy: element motoryczny to ćwiczenia ruchowe, ruchowo-słuchowe, a także ruchowo-słuchowo-wzrokowe czyli ruchy zharmonizowane z rytmem piosenki, wykonywane podczas reprodukowania znaków graficznych; element słuchowy to piosenki, wierszyki, zdania, wyrazy; element wzrokowy to znaki graficzne (łatwe wzory, wzory literopodobne, litery i znaki matematyczne.

„Dyscyplina bez nakazów”

innowacyjna metoda Agnieszki Chartanowicz. Ta metoda odpowiada na potrzeby dzieci w trzech aspektach. Zaspokojenie potrzeby otrzymywania atrakcyjnego komunikatu przez dzieci. Dzieci uczestniczą w spektaklach edukacyjnych prowadzonych przez nauczyciela, który stosuje wielokanałowy przekaz (wzrok, słuch, dotyk, ruch). Poprzez tańce wychowańce czyli atrakcyjne zabawy muzyczno- ruchowe, dzieci uwalniają z ciała nadmiar energii w kontrolowany przez nauczyciela sposób. Dzieci mogą przenieść swoją uwagę na spokojniejszą zabawę i naukę. W tej metodzie dziecko poznaje także potrzebę zaspokojenia własnej godności i wolności. Poznaje wartości wolności szacunku i czuje się zsanowane. Dzięki temu uczy się szanować i dawać wolność innym. Atrakcyjność przekazu spektakli „ShowPedagogika” – Dyscyplina bez nakazów, powoduje, że dzieci pragną uczestniczyć w zajęciach w wolności i szacunku.

Metoda pedagogiki zabawy „Klanza”

Metoda ta oparta jest na różnego rodzaju zabawach i grach, m.in. celem integracji grupy rówieśniczej. Gry i zabawy zapewniają dobrowolność uczestnictwa, wykluczają rywalizację, pozwalają na możliwość komunikowania się przez ruch, słowo, sztuki plastyczne i inne środki wyrazu. Pomagają one dzieciom przezwyciężyć ich lęki i obawy oraz ułatwiają swobodną komunikację. Tańce dają możliwość uwolnienia się od wewnętrznych napięć i obaw. Kanalizują nagromadzone w dzieciach emocje poprzez aktywność ruchową. Odczuwane podczas zabawy przeżycie zadowolenia i radości pozwala dzieciom na budowanie poczucia własnej wartości i zwiększa poczucie przynależności do grupy.

Rytmika

Zajęcia z rytmiki odbywają się raz w tygodniu w czasie realizacji podstawy programowej. Trwają od 15 do 30 minut w zależności od grupy wiekowej. Zajęcia prowadzi pani mgr Małgorzata Księżopolska., absolwentka Akademii Muzycznej.

Religia

Na zajęcia z nauki religii uczęszczają dzieci z grup starszych (Zające, Zuchy, Starszaki). Religia odbywa się raz w tygodniu , prowadzi ją mgr Beata Choińska nauczyciel teologii. Uczestnictwo w zajęciach jest bezpłatne i dobrowolne.

Język angielski

Zajęcia języka angielskiego w „Promyczku” prowadzi szkoła językowa RES Primae – metodą Res Primae Friends. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 20 minut, prowadzone całkowicie w języku angielskim. Nauczycielem prowadzącym  zajęcia jest Pani mgr Marzena Krysiak .Zajęcia są bezpłatne.

Zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczne

Na zajęcia uczęszczają dzieci w wieku 5-6 lat, wyłonione na podstawie diagnozy matematycznej prowadzonej wg wskazówek Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w okresie od marca do czerwca. Zajęcia prowadzi  Pani  mgr Justyna Sikora. Zajęcia są nieodpłatne.

Nauka gry w szachy

Prowadzona jest w grupach dzieci 5 i 6 letnich. Podczas zajęć dzieci dzielone są według stopnia umiejętności, co ułatwia naukę. Zajęcia trwają 30 minut, prowadzi je instruktor szachowy. Zajęcia są dodatkowo płatne.

Gimnastyka korekcyjna

Na zajęcia z gimnastyki korekcyjnej uczęszczają dzieci z wadami postawy. Odbywają się one raz w tygodniu. Zajęcia prowadzi Pani mgr Krystyna Krolczuk rehabilitant wad postawy. Zajęcia opłacają rodzice dzieci.

Nauka tańca towarzyskiego

Naukę tańca towarzyskiego prowadzi instruktor tańca szkoły CARO mgr Mariusz Dull. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i są odpłatne.

Rozkład zajęć na rok 2022/2023

WRZESIEŃ
2022

Dzień Kropki (Wszystkie grupy)

Sprzątanie świata (Wszystkie grupy)

Dzień Przedszkolaka (Wszystkie grupy)

PAŹDZIERNIK
2022

Dzień Edukacji Narodowej (Wszystkie grupy)

LISTOPAD
2022

"Polak przedszkolak" (Starszaki)

GRUDZIEŃ
2022

Mikołajki (Wszystkie grupy)

Jasełka (Zuchy)

Magia Świąt Bożego Narodzenia (Zające)

STYCZEŃ
2023

Dzień Babci i Dziadka (Wszystkie grupy)

Luty
2023

Bal karnawałowy (Wszystkie grupy)

Walentynki (Krasnale)

MARZEC
2023

Powitanie wiosny (Wszystkie grupy)

KWIECIEŃ
2023

Dzień Ziemi (Wszystkie grupy)

MAJ
2023

Dzień Mamy i Taty (Wszystkie grupy)

Pasowanie na Przedszkolaka (Biedronki)

CZERWIEC
2023

Dzień Dziecka (Wszystkie grupy)

Zielona noc (Zuchy, Starszaki)

Pożegnanie 6 latków (Zuchy, Starszaki)

Informacje ogólne

Zapisy dzieci na rok szkolny 2024/2025 rozpoczynamy od 2 KWIETNIA 2024.
Zbieranie kart zgłoszeń dzieci do przedszkola trwa od 2.04.2024 – 26.04.2024. (nieprzekraczalny termin)

Wnioski można także składać mailowo: przedszkole@promyczek.ostroda.pl 

Karta zgłoszeniowa oraz klauzula informacyjna są dostępne do pobrania poniżej.

Ilość dostępnych miejsc ograniczona!

Dodatkowo:

* Dla dzieci uczęszczających do przedszkola będą wydawane Deklaracje o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego przez nauczycieli grup.

Wymagane dokumenty

Do przeprowadzenia poprawnie rekrutacji potrzebna jest:

Karta zgłoszeniowa.doc (pobierz)
Klauzula informacyjna.doc (pobierz)

Informacje ogólne

Opłaty związane z pobytem dziecka w przedszkolu wnoszą rodzice w wyznaczonym na tablicy informacyjnej terminach, w formie gotówkowej lub przelewu bankowego, nie później niż do 20 dnia każdego miesiąca.

Opłata stała w roku szkolnym 2022/2023 wynosi 340 zł
Stawka żywieniowa wynosi 12 zł


Informacje ogólne

Standardy Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem…

Drodzy Rodzice…

Dobro i bezpieczeństwo dzieci w PRZEDSZKOLU NIEPUBLICZNYM PROMYCZEK w OSTRÓDZIE są priorytetem wszelkich działań podejmowanych przez pracowników Przedszkola na rzecz dzieci. Pracownik Przedszkola traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego potrzeby. Realizując zadania Przedszkola, działa w ramach obowiązującego prawa, obowiązujących w nim przepisów wewnętrznych oraz w ramach posiadanych kompetencji. Niedopuszczalne jest, by pracownik Przedszkola stosował wobec dziecka jakiekolwiek formy przemocy.

Niniejszy system ochrony dzieci przed krzywdzeniem określa procedury interwencji, działania profilaktyczne, edukacyjne, zasady zapobiegania krzywdzeniu dzieci, a w sytuacji gdy do krzywdzenia doszło – określa zasady zmniejszenia rozmiaru jego skutków poprzez prawidłową i efektywną pomoc dziecku oraz wskazuje odpowiedzialność osób zatrudnionych w Przedszkolu za bezpieczeństwo dzieci do niego uczęszczających.

Poniżej publikujemy Standardy Ochrony Małoletnich. Prosimy o zapoznanie się z opracowanymi procedurami, które mają zapewnić dzieciom ochronę przed krzywdzeniem.

 

Pliki do pobrania:

 

1. Standardy Ochrony Małoletnich w Przedszkolu.doc (pobierz)
2. Zał. 1 Zasady bezpiecznej rekrutacji pracowników wolontariuszy.doc (pobierz)
3. Zał. 2 Zasady bezpiecznych relacji personel – dziecko oraz dziecko – dziecko.doc (pobierz)
4. Zał. 4 Zasady ochrony wizerunku małoletniego i danych osobowych dzieci.doc (pobierz)